Direct contact? Bel: 0031 (0)475-581336

Home > Reacties

Reacties van Dieca klanten.

Hieronder leest u reacties van onze klanten. Wilt u ook een reactie plaatsen met een mooie foto stuur ons dan een email met bijlage. Alvast bedankt en u ziet uw reactie hieronder terug.

info@dieca.nl

 


 

 

Beste mensen van Dieca,

 

Het zal je maar gebeuren. Je gaat even met de grijze roodstaart papagaai naar jullie winkel om de vleugels te kortwieken en krijgt dan meer als een uur gratis superadvies over verbeteringen in de aanpak en verzorging.  Niets opdringen of aanpraten van producten of flauwe praatjes maar met liefde en passie uitleg geven waar wij en onze papagaai veel meer voordeel en plezier door krijgen. Direct afspraak gemaakt voor een ochtend kennisvergroting. Wij verheugen ons er nu al op. Zelden zo voldaan een winkel verlaten als dit keer.

Beste Mike en collega, zonder arrogantie mogen jullie je een speciaalzaak voor papagaaien noemen. De service, kennis en liefde voor het vak heeft het bewezen.

Zeker tot binnenkort,

 

Theo en Cora Hendrickx 

 

Beste Maryleen,

Als eerste wil ik jouw alsmede jouw collega Mike de Kort danken voor de uiterst goede en duidelijke uitleg afgelopen zaterdag bij de opvoedcursus van mijn 2 bonte boertjes.

Ook jullie eerlijkheid tav het 2e bonte boertje waardeer ik enorm. Daar waar andere niet de juiste info geven doen jullie dit juist wel, dit is hard maar wel duidelijk en eerlijk waarvoor mijn dank.

Ik heb naar aanleiding van al jullie adviezen er aanpassingen doorgevoerd en ik merk al gelijk nu de bonte boertjes apart in een kamer staan ze de gehele dag door goed fit en uitgerust zijn en bovendien hebben ze geen stress situaties meer nu ze niet meer voor het raam in de woonkamer staan. Ook werk het goed met het dagelijks verwisselen van het speelgoed en het iedere keer op in andere plek in hun kooi te hangen zoals door jouw collega werd aangegeven.

Groet,

Chretien Leeder

Hallo lieve mensen,

Komende 6 juli wordt onze edelpapegaai pop Jopie alweer 3 jaar!
Reden voor een feestje en heel veel complimenten voor Dieca! Zonder jullie begeleiding was het ons nooit gelukt om onze edelpop zo tam en handzaam te maken.
Op tafel een hapje mee-eten, douchen, tafelspelletjes, kletsen en dit alles bij meerdere mensen. Ook familieleden die ze wat vaker ziet kunnen gemakkelijk met haar omgaan.
Door de duidelijke instructies die wij kregen kunnen wij ook heel duidelijk zijn als Jopie gaat logeren. Gelukkig is ze zo gemakkelijk dat ze meestal mee op vakantie kan in de camper. Ze heeft nu een kleine javaboom voor de vakanties. Helemaal geweldig! Zowel in de camper als bij ons logeeradres is de kleine javaboom heel fijn. De educatieve speeltjes zijn een leuke uitdaging om aan te werken. En de lekkernijen die jullie hebben maken ieder voerspeeltje extra uitdagend.
In de afgelopen 3 jaar hebben we een paar keer een beroep op jullie gedaan. Eigenlijk smolt onze vraag als sneeuw voor de zon. Het werd altijd opgelost en we konden met een opgelucht gevoel en veel goede ideeën weer naar huis. Jopie blijkt een kerngezonde vogel te zijn. Ze is nog nooit ziek geweest. We zijn dus ook ontzettend blij dat we toen voor jullie winkel gekozen hebben.
Nogmaals ontzettend bedankt voor al de hulp en uitleg!

Groetjes van Jopie en haar baasjes.

 

jopie bijt papegaai van karton
Jopie met gekleurde ringen

Goedemorgen Maryleen,

Wij hebben 2 maanden geleden een geelkuif kaketoe, via marktplaats, gevonden. Hij is anderhalf jaar erg verwaarloosd en had een grote wond aan de voorzijde op zijn borstje. 



Toen wij hem ophaalde was hij direct gek op mijn man en 2 zonen. Van mij moet hij niets weten.Heeft me zelfs gebeten de eerste dag.
Voor mij was dit een punt om aan te werken. Mijn man heeft direct een afspraak gemaakt met Maryleen en wij konden dezelfde week nog terecht. 

Mijn man had zich al goed ingelezen, maar wat hebben wij VEEL geleerd tijdens het gedragsconsult.
Over voeding, gedrag, slaap (veel meer uren dan wij dachten) Echt super. 
Maryleen heeft hem direct gekortwiekt. Dit is echt noodzakelijk voor de vogel. Als hij ergens van schrikt zal hij niet zo snel ergens tegenop vliegen en zich verwonden.

Hij schreeuwt nog steeds meer dan mij lief is, maar hij gaat wel de goede kant op. Ook is hij nog geen fan van douchen, maar ook hier boeken wij vooruitgang.
Hij is heel eigenwijs en blijft het proberen om je naar zijn hand te zetten.
Dit vergt veel discipline van onze kant. ;-)

Verder is de wond op zijn borst bijna helemaal genezen. 

Eigenlijk zou iedereen die een vogel heeft eens bij Dieca langs moeten gaan. Wat een geweldige winkel.
Dank je wel Maryleen voor de fantastische hulp. 

Groeten en tot snel.

Gerhard en Tineke Hörst
Elst (gld)

 

reactie-kaketoe-marktplaats-1-dieca-de-specialist-in-papegaaien
reactie-kaketoe-marktplaats-2-dieca-de-specialist-in-papegaaien
reactie-kaketoe-marktplaats-3-dieca-de-specialist-in-papegaaien

 

Wij begin van dit nieuwe jaar onze Edelman ''Tony''' opgehaald nadat wij de nodige informatie hebben gekregen over de opvoeding, huisvesting en voeding.
Voor ons een heel onbekend terrein, maar we genieten elke dag weer opnieuw van iets wat Tony zegt of doet wat hij nog niet eerder deed.

Maryleen, Tony maakt het super goed! Hij groeit als kool, gaat (bijna) overal met ons naar toe en leert onwijs snel.
Hij ontwikkeld zich tot een lieve rustige knuffelkont, die een echte allemansvriend is. En... helemaal gek op douche zoals je op de foto kan zien!

Wij zijn super blij met hem! En met de hulp die we hebben gehad vooraf.
Betere basis hadden we hem niet mee kunnen geven.

Vivian en Richard, Assendelft.

 

tony2
tony

Hi!

Bij ons schijnt de zon en Bassie heeft daar de eerste straaltjes van meegepikt. Misschien leuk voor jullie website? Mooie scherpe foto's.

 

Groet,
Paula

Bassie1
Bassie2

Geacht Dieca-team,
Afgelopen vrijdag ben ik bij jullie langsgeweest en heb veel adviezen gekregen mbt de zorg voor Ramses, mijn grijze roodstaart. Op jullie advies heb ik nutriberries gekocht en hield mijn hart vast, uit angst dat hij dit nooit zou gaan eten. Drie dagen lang heeft hij het eten uit de kooi gegooid, eroverheen gepoept en ze verstopt maar sinds vandaag eet hij zijn bakje netjes leeg. Ik ben als een kind zo blij, zal me graag aan al jullie goede adviezen houden en voortaan bij jullie het eten en toebehoren bestellen.
Reuze bedankt voor de goeie zorgen en de zeer welkome ontvangst.
Groet,
Astrid

Beste Marleen

Graag wens ik mijn ervaring van afgelopen zaterdag te delen met u en vooral uw klanten.

 

Een vijftal maanden geleden kregen we een 4 jaar oude grijze roodstaart van mijn oom gezien hij hier niet langer voor kon zorgen,
Een prachtig mooie vogel maar totaal niet handelbaar, we konden hem niet strelen , hij beet en maakte verschrikkelijk veel lawaai , we waren eigenlijk ten einde raad en wenste  op die manier deze papegaai niet langer te houden,
Na veel gelezen te hebben op het internet en met heel veel geduld uit te oefenen zijn we vijf maanden verder geraakt , maar de maat was vol en we namen contact op met de winkel waar mijn oom  deze papegaai gekocht hadden ( Dieca ), tijdens  het telefonisch onderhoud kregen we enkele raadgevingen en werd er een afspraak gemaakt om bij de gedragsconsult te komen op 08/08/2015 , wat we hiervan moesten verwachten konden we niet inschatten maar we wenste het wel een kans te geven .
Met volle moed ging ik samen met mijn echtgenote naar Horn , eens aangekomen werden we door de gedragsconsult( Marleen ) vriendelijk onthaald en kon de sessie beginnen ,
Wat er toe gebeurde was onvoorstelbaar en ik stond bij wijze van spreken  perplex dat de gedragsconsult ( Marleen )binnen de  15Min onze papegaai al op haar hand had en er mee rondwandelde in de winkel ,
Ze kwam bij ons zitten en zette de papegaai op haar schoot , we kregen een zeer uitgebreide uitleg over de voeding , het gedrag , de slaap en speelplaats enz. enz. ,
Na enige tijd was het de beurt aan ons om dit allemaal in praktijk om te zetten !!! , ik dacht nu gaat het fout lopen , Marleen plaatst de papegaai bij mij op schoot en geeft me aanwijzingen  , ongelofelijk  alsof hij al jaren tam was , ik kan onze papegaai voor het eerst strelen / aanraken , ik was sprakeloos .
Het zelfde gebeurde met mijn echtgenote , Marleen legde alles tot in de puntjes uit en leerde ons op twee uur tijd hoe we moesten omgaan met onze papegaai , en wat we vooral ook niet mochten doen !!
Na de consultatie zijn we dan huiswaarts gereden en hebben we onmiddellijk de goede raad opgevolgd , en alle tips en aanbevelingen  die we hadden gekregen onmiddellijk in de praktijk toegepast
Vanaf die dag kunnen we onze papegaai wel strelen schreeuwt hij niet meer en is het een zalige vogel om in huis te hebben .
Wij wensen in het bijzonder de gedragsconsult ( Marleen ) te bedanken  voor de enorme vooruitgang die we hebben kunnen maken met onze vogel
en kunnen enkel iedereen aanraden een sessie te doen indien u met vragen of problemen zit met uw papegaai .
Marleen is meer dan een vogelliefhebber zij is een zeer deskundige consult  en wij wensen haar nog heel veel plezier in haar verdere carrière

Fam. Desmedt uit Antwerpen ( België )

 

Grijze Roodstaart fam. Desmedt

Hallo,
Sinds enkele maanden heb ik Paco, een Rode edelpapegaai,
Sinds kort begint die te spreken, en doet zelfs de katten na.
Ik speel er heel veel mee en is heel erg lief voor mij en alle anderen.
Ik vind de service bij Dieca echt goed!
Zo heb ik toen ik Paco kocht heel lang uitleg gekregen zonder ook maar het idee te krijgen dat het voor de medewerkers te lang duurde.
Ik kan er altijd heen bellen of mailen voor vragen.
En zelfs als er iets fout gaat met bestellingen word dit meteen recht gezet!
Dankjulliewel voor de goeie service!
Zonder jullie had ik nooit zoeen lieve papegaai gehad :)
Mvg Linsey en Paco

 

hoi ,

we zijn op zoek gegaan naar een mooi roodstaartje, via internet en al de goede reacties die we op het net
vonden over 'dieca' , hebben we daar een lieve grijze roodstaart gekocht. We hebben er helemaal geen
spijt van om 100 km op en neer te rijden. Het loont de moeite!
BONO is een toffe, lieve, prachtige roodstaart.
We kregen zeer veel uitleg ... en alle onze vragen werden proffesioneel geantwoord.
Nu zaterdag werd bono geknipt (we hadden reeds afspraak gemaakt) maar op vrijdag was bono gaan vliegen!
Dankzij Dieca hebben we hem teruggevonden. Dag en nacht stonden ze voor ons telefonisch klaar en hebben ze
ons begeleidt in de zoektocht naar BONO. Ja hoor! Bijna 24u later vonden we hem terug! Fantastisch!
DANK! DANK! DANK!
We komen spoedig langs met onze 'vriend voor het leven'.

 

groetjes

Tino

Hier een berichtje over de papegaai genaamd ‘Rocky’,

Het is alweer een aantal weken geleden dat voor het eerst Dieca bezochten. Toen we de zaak binnenliepen viel ons het gelijk op wat voor ontzettend mooie zaak jullie hebben. Ook de vriendelijkheid waarmee me ontvangen werden gaf ons meteen al een goed gevoel.

Eenmaal in de zaak bekeken we de speciaal ingerichte jungle hoek waarbij we jullie persoonlijke papagaaien konden zien. Niet lang daarna liet je ons de ‘baby-room’ zien. Hierbij viel ons oog direct op de toen nog zeven weken oude ‘Ara macarana’.

We gingen rustig zitten en alle vragen die we op dat moment hadden werden rustig en uitgebreid beantwoord. Kort daarna zat de Ara al bij me op schoot. We waren allemaal meteen helemaal verkocht !

Hierna werd nog eens uitgebreid uitgelegd over de omgang met de papegaai en over de opvoeding hiervan. Er werd echt aandacht besteed en de betrokkenheid vanuit jullie kant was enorm groot. Nadat we de benodigde spullen hadden uitgezocht en was uitgelegd hoe we de papegaai moesten voeren, vertrokken we met een afgeladen auto weer terug richting Roermond.

De eerste weken verlopen prima. De papegaai is nergens bang voor en heeft het, zover wij dat kunnen beoordelen, ontzettend naar zijn zin. Een dag na de aankoop belde je ook nog over hoe de eerste dag was verlopen. Ik kan alleen maar zeggen dat iedere zaak hier een voorbeeld aan mag nemen. Wat een ongelofelijke goede service.

Ook de tweede week ging prima en we zijn nog een keer terug geweest om de papegaai te laten zien en te laten kortwieken. Hij heeft de afgelopen dagen genoten van het lekkere weer buiten en zijn Javaboom. Hij is ontzettend lief en de laatste dagen merken we echt dat hij nieuwsgieriger wordt en actiever.

Daarnaast is ook onze ‘Bosnische vriend’ ( haha) en zijn papegaai Tarzan je enorm dankbaar voor alle adviezen, hij doet het steeds een stukje beter !

We willen je allemaal ontzettend bedanken voor alle informatie en alle tijd. We zullen nog vaak terugkomen voor advies, voer, speeltjes en andere benodigdheden.

Daarnaast wil ik iedereen aanraden die het overweegt om een papegaai aan te schaffen langs te gaan bij Dieca in Horn. De service die ze hier bieden is een voorbeeld voor andere !

Met vriendelijke groet,

Bert, Astrid, Jeroen en Rocky
En natuurlijk ook van Darko en Tarzan

Hoi hoi,

Wil jullie even graag laten weten hoe het afgelopen nacht is gegaan met onze jonge groen vleugel ara. (Naar alle waarschijnlijkheid gaan we hem/haar Tsjebbe noemen.)
De terugreis naar Tilburg is zonder problemen verlopen. Ook de box was snel gekocht. Echter vinden wij hem eigenlijk te klein waardoor we vanmiddag gaan kijken naar een grotere.
Samen met een collega de gaten erin gemaakt en Tsjebbe erin.
De jongeren in huis hebben heel erg rustig gedaan en waren onder de indruk van dit jonge leven.
Ook de honden reageerden redelijk rustig en snuffelden rond de box. Tsjebbe reageerde wel maar alles bleef relatief rustig en ontspannen.
Zoals we gisteren hadden afgesproken hebben we Tsjebbe om 22.30 uur nog voeding gegeven. (Was wel erg spannend. Zo’n eerste keer helemaal alleen.)

Vannacht was Tsjebbe erg rustig. Een paar keer eruit geweest om te kijken of wel alles goed was. Tsjebbe sliep als een baby!
Vanmorgen was de krop bijna leeg. Om 7.00 uur gevoederd en weer terug in de box gezet.
Gaan nu de kooi in elkaar knutselen en dan kan Tsjebbe daar vanmiddag ook kennis mee maken.
Al met al zijn wij zeer, zeer, zeer tevreden over de service, vriendelijkheid, geduld en de kennis van Dieca.
Wij komen zeker terug. (In ieder geval maken we binnenkort een afspraak over het kortwieken en gaan we druk sparen voor die mooie Java boom.)

Tot gauw en enorm bedankt voor alles,

Rien en Jacqueline Boetier

Hallo Mike en Maryleen,

Hier even een berichtje om jullie te laten weten dat het nog steeds prima gaat met Luna, onze
blauw gele ara. Af en toe probeert ze haar manipuleer-kunsten nog even op ons uit maar door jullie geweldige begeleiding, hebben we deze dame aardig in de peiling, haha.
Nogmaals bedankt voor de geweldige nazorg en begeleiding, echt ongekend.
Zelfs op jullie vrije dagen belde jullie om te informeren hoe het ermee ging, want deze dame had ons blijkbaar meteen in de tang, met haar zogenaamde slechte eetgedrag.
Tsja, het is er me er eentje. Zo bleef ze continu van de speelboom af komen. En keurig zoals jullie ons vertelde, na 3 keer deden we haar in de time-out box, toch kregen we het er niet onder.
Tijdens het weg zetten negeerde we haar volkomen maar het leek allemaal niet te helpen. Totdat we in de gaten kregen waar ze mee bezig was...ze vond het juist hardstikke leuk in die box.
Dus toen we vanaf dat moment haar niet meer in de box maar gewoon op de tak terug bleven zetten, was het over met de pret.
Sindsdien komt ze er niet meer af.
Hoe dan ook, we genieten met volle teugen van haar en zijn stapelgek op d'r.
Er wordt vaak gewaarschuwd 'n papegaai niet in een winkel te kopen, maar jullie zijn echt 'n uitzondering op de regel, we kunnen het iedereen van harte aanbevelen, we hadden geen betere keus
kunnen maken.



verstegen

Beste Dieca,

We willen jullie nog even bedanken voor de tijd ( ruim 2 1/2 uur ) die jullie hebben genomen om uitleg te geven over voeding en opvoeding van onze Pino .
Dit geeft een heel goed gevoel en een stuk vertrouwen als je zo begeleidt wordt bij de aankoop van een papegaai.
Nu Pino thuis bij ons is hebben we nog geen minuut spijt gehad van onze aankoop , hij is erg levendig en het voeren gaat prima.
We kunnen mensen die een papegaai zoeken jullie adres zeker aan bevelen.
Op de foto Pino tijdens het uitzoeken bij welke jonge grijze roodstaart er een klik was.

groetjes
piet en Els

pino (2)

Hallo Dieca,

 

Kort geleden heb ik bij jullie de papegaaienrugtas gekocht en ik wilde laten weten dat hij heel goed bevalt.

Mijn edel gaat nu overal mee naar toe, echt een uitkomst, ook evt. voor op vakantie, hij is echt geweldig!

Ik heb mijn edel eerst laten wennen door wat lekkers in het voerbakje te doen en zodra hij de rugtas ziet

gaat hij er uit zichzelf al in.


We hebben al heel wat wandelingen achter de rug en zoals op de foto's boven te zien is, is de tas ook in het donker veilig door de

reflectoren, echt handig en veilig!

U begrijpt nu inmiddels wel dat zowel mijn edel Djento als ik zelf erg blij zijn met deze papegaaienrugtas!

Groetjes Bianca Jansen.

rugzak edel